Vytiahnutie zalomeného žhaviča bez demontáže hlavy
Telefonický kontakt: +421 905 830 757 (p. Kubáň)
Dostali ste sa pri výmene žhaviacej sviečky do problémov?
Nepodarilo sa Vám odskrutkovať a vytiahnuť žhavič vo Vašom motore?
Zalomil alebo odlomil sa Vám žhavič priamo v hlave motora?
Naša firma Vám ponúka efektívne riešenie. Problémovú žhaviacu sviečku vytiahneme / demontujeme za pomoci špeciálnych prípravkov, fréz, vrtákov a závitníkov priamo na motore bez potreby demontovať hlavu motora v našom autoservise, prípadne po dohode aj vo vašom servise alebo u vás doma.
Úkony:
- vytiahnutie (odvŕtanie, demontáž) zalomeného / odlomeného žhaviča
- vyčistenie šachty žhaviacej sviečky
- prečistenie + oprava závitu, ak je potrebná
(v porovnaní s úkonmi spojenými s demontážou hlavy motora!).
V prípade potreby nás prosím kontaktujte na tel. čísle +421 905 830 757 (p. Kubáň), prípadne na email info@autohouse.sk.
Žhaviče a ich funkcia
Vznetový (diesel) motor používa ako palivo motorovú naftu. K samovznieteniu nafty v spaľovacom priestore je potrebná určitá teplota (min. okolo 350℃, v moderných motoroch medzi 700-800℃). To stačí i k naštartovaniu motora, avšak nie tak spoľahlivo ak sa jedná o nízke vonkajšie teploty. Tu nastupuje žhavenie a žhaviče (žeraviace sviečky, žhaviace sviečky).
Jednoducho povedané, žeraviace sviečky ohrievajú spaľovaciu komoru vznetového motora, aby bola dosiahnutá potrebná teplota a zmes vzduchu a paliva sa mohla sama vznietiť.
Žhaviaci proces
- Predžhavenie / žhavenie - trvá 3-7s, čas závisí od vonkajšej teploty okolia
- Samotné štartovanie
- Dožhavenie - moderné motory, može trvať až 6min. od naštartovania a závisí od teploty chladiacej kvapaliny a vonkajšej teploty
Výmena žhavičov
Životnosť žhaviacich sviečok končí približne po najazdení cca 30.000km (cca 2 roky):
- odpojte autobatériu
- vymeniť všetky žhaviče (nemeniť len jeden) – pozor na nečistoty, aby nám nespadli do spaľovacieho otvoru, doťahovať max. uťahovacím momentom 20 - 25Nm
- zapojiť autobatériu
Poruchy žhavičov
Žeraviace sviečky v zlom stave spôsobujú zvýšenie spotreby, zvýšenie emisií, hluk, stratu výkonu až poškodenie motora.
- Tepelné preťaženie žhaviacej sviečky
- Skrat alebo porušenie elektrických kontaktov žhaviča
- Poškodenie počas použivania, nadmerné opotrebenie
- Mechanické poškodenie žhaviacej sviečky